Małopolska – odpowiednie miejsce do uprawiania aktywności i różnych sportów, piękne zabytki i inne atrakcje, oryginalna kuchnia regionalna. Zainteresowanie Małopolsk rośnie, a region przyciąga coraz więcej turystów.
Znaczenie turystyczne regionu rośnie z roku na rok – w 2017 roku turyści wydali w regionie aż 13,5 mld zł. Aby jednak turystyka przynosiła dochód i stała się pomysłem na biznes, wymaga odpowiedniej promocji. Działania marketingowe to podstawa sukcesu.
Małopolska Organizacja Turystyczna integruje sektor publiczny z sektorem gospodarki turystycznej, ze stowarzyszeniami, organizacjami, fundacjami i przedsiębiorcami. Wzajemna wymiana doświadczeń i poglądów na turystykę z różnych punktów widzenia pomagają w tworzeniu dobrego biznesu, co jest korzystne dla wszystkich, samorządów (województwa i Krakowa), przedsiębiorców itd. W interesie wszystkich jest rozwój turystyki, a wspólne działania są dopracowane i skuteczniejsze.
Poza tym Małopolska może poszczycić się największą długością szlaków turystycznych w Polsce – np. Główny Szlak Beskidzki. Warto pokazać je turystom. W Małopolsce odbywa się też wiele wydarzeń o charakterze cyklicznym – są to np. spotkania edukacyjne, spacery, koncerty i inne imprezy muzyczne, imprezy kulinarne, rajdy, warsztaty.
Małopolska to również unikatowe atrakcje turystyczne – często są to prywatne biznesy, np. ścieżka w koronach drzew w Krynicy, modne ostatnio gospodarstwa agroturystyczne, lokale gastronomiczne promujące sztukę kulinarną regionu.
Lena / pixabay / DzidekLasek